poniedziałek, 27 sierpnia 2007

21. Muffinki z czekoladą


Dzisiejszy przepis jest doskonałym przykładem na to, że w kuchni zachodzą reakcje łańcuchowe ;). Po muffinkach malinowych naszła mnie ochota na muffiny z czekoladą (w moim wydaniu raczej muffinki, ze względu na ich rozmiar). Przepis wychwycony gdzieś na pl.rec.kuchnia różni się nieznacznie od poprzedniego, ciasto wychodzi bardziej zwarte. Ale mąż chwali na równi z malinowymi. :)



  • 2 szklanki mąki

  • 2 jajka

  • 3 czubate łyżki cukru

  • pół tabliczki gorzkiej czekolady

  • 100 g masła

  • 0,75 szklanki mleka

  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

  • 1 łyżeczka cukru waniliowego

  • szczypta soli

Czekoladę posiekać nożem na drobne kawałki. Masło rozpuścić, ostudzić. Jajka roztrzepać z mlekiem. Mąkę, cukier, proszek do pieczenia, cukier waniliowy, sól wymieszać ze sobą. Połączyć z mlekiem, jajkami i masłem. Szybko wymieszać. Dodać kawałki czekolady. Tak przygotowaną masą wypełnić foremki do muffinek. Piec w temperaturze 210oC ok 20-25 minut. Smacznego!




5 komentarzy:

mike.harring pisze...

Zrobiłem wg Twojego zamieszczonego przepisu i wyszły przepyszne! :o) Dziękuję :* Pozdrawiam!

Gość: Lafayette Miss., aeiv34.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

pierwszego dnia-niezłe, ale drugiego-nie wiem, może tu 'mój błąd', ale były niczym kamienie.

Gość: gigigi, sggw137-004.sggw.waw.pl pisze...

zrobiłam wg przepisu, ale wyszły twarde, nie wyrosły i źle smakowały....

Gość: gigigi, sggw137-004.sggw.waw.pl pisze...

ale pewnie popełniłam jakiś błąd, skoro poprzednikom wyszły dobre....

Gość: gigigi, sggw137-004.sggw.waw.pl pisze...

a na ile porcji wystarczają takie proporcje....?