niedziela, 2 września 2007

23. Krupnik tradycyjny


Po tartach, makaronach wszelakiej maści naszła nas ochota na coś tradycyjnego i prostego. Wybór padł na krupnik. :-) Zupa doskonała dla tych, którzy preferują obiady jednodaniowe, bo jest naprawdę sycąca.



  • 3 skrzydełka z kurczaka

  • 3 korzenie pietruszki

  • pół selera

  • 3-4 marchewki

  • 2 duże ziemniaki

  • pół szklanki kaszy perłowej

  • natka pietruszki

  • ziele angielskie, pieprz, liść laurowy, magi

W 2 litrach wody ugotować skrzydełka. Dodać pieprz w ziarenkach, liść laurowy, ziele angielskie. Marchewkę pokroić w talarki, pietruszkę, seler, ziemniaki w kosteczkę. Wyjąć skrzydełka, zszumować. Wrzucić marchewkę, seler, pietruszkę. Kiedy będą na wpół miękkie, dodać ziemniaki i kaszę. Gotować razem do czasu, aż wszystkie składniki będą miękkie. Doprawić do smaku solą, magi - wedle uznania. Podawać posypane natką pietruszki.





14 komentarzy:

Gość: , 88.156.159.4* pisze...

Tej marchewki , to chyba za dużo-będzi to słodnik nie krupnik . k,t.

Gość: , 88.156.159.4* pisze...

Po za tym super , tylko ja daję 6-8 skrzydełek , by było co poobgryzac!!!

Gość: , kym146.internetdsl.tpnet.pl pisze...

dokładnie taki krupnik jak nauczyła mnie robić mama, z tą różnicą, że jarzynki tre na tarce

Gość: beata, 80.54.20.1* pisze...

ja jak robie krupnik to na rosołkach zeby nie była za tłusta ta zupka.

Gość: bigger1, ge-r1-atm.ptim.net.pl pisze...

witam wszystko ładnie ale ja krupniczek robie na żeberkach,pychotka tak mnie nauczył mój ojciec ,potem mięsko wrzucam do zupy i miodzio pozdrawiam

Gość: mk, 83.238.137.10* pisze...

zrobiłam ten krupnik i palce lizać, polecam bardzo :)

Gość: magda, 078088251205.wroclaw.vectranet.pl pisze...

Polecam, zupka naprawdę bardzo smaczna!!! Smak - z czasów dzieciństwa...

Gość: Swedish Chef, aans252.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

Ja rozpuszczam pod koniec gotowania jeden serek topiony. Polecam

Gość: , bur54.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

A ja najbardziej lubię krupnik na kości od schabu. Ech, to pyszności.

Gość: , afes135.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

Ja proponuję krupniczek ugotować na golonce,palce lizać

Gość: , ewd16.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

zgadzam się, można na golonce a ja robię na świńskiej nóżce :)

Gość: , eak232.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

rewelacja!!! to jest prawdziwy krupnik!!!!

Gość: iga, 92.251.255.18.threembb.ie pisze...

Moja mama zawsze gotuje krupnik na mięsie i dodaje łapy kurze bo lubi je potem skubać. Brakuje w tym przepisie pora i cebuli, co dodaje smaku. Ja zawsze doprawiam śmietaną i przyprawą do ziemniaków dzięki czemu krupnik nie jest mdły.

Gość: gocha, 92.3.60.16* pisze...

SUPER PRZEPIS! REWELACYJNY !! :)