niedziela, 16 marca 2008

123. Pizza hawajska

Składniki: Ciasto: 240 g mąki, 1 łyżeczka drożdży instant, 2/3 szklanki wody, 1 łyżeczka cukru, 1 łyżeczka soli, 4 łyżeczki oliwy Nadzienie: 1 puszka pomidorów bez skórki, 1 cebula, 4 plasterki szynki, 1 puszka ananasów, mozzarella, przyprawa do pizzy

Z podanych składników zagnieść ciasto, pozostawić do wyrośnięcia. Rozwałkować w kształt koła. Pomidory zblendować, dodać przyprawę do pizzy, posmarować ciasto. Rozłożyć składniki nadzienia: szynkę, pokrojoną w plasterki cebulę, ananasa, mozzarellę. Piec w temperaturze 190oC około godziny. Pizza jest gotowa gdy brzegi lekko się przyrumienią a ser roztopi.

5 komentarzy:

majanaboxing pisze...

Bardzo, bardzo lubie pizze ! :) Rzadko jemy, bo to ma tyle kalorii, ale jakze smaczne :)

skoraczek pisze...

To moja ulubiona pizza. Jeśli na pizzy nie ma ananasów to dla mnie nie jest pizza. Ja tylko dodaje inny ser bo mozzarella jak dla mnie za bardzo się ciągnie.

Gość: kasia, aahs235.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

hej a to trzeba piec w temperaturze 1900?? czy to taki błąd i ma być 190... wiem ze głupie pytanie ale ja właśnie dopiero zaczynam gotować i kompletnie nic nie umiem:)

mysza_klapsiara pisze...

@kasia: Skąd to 1900? Pisze 190 :) i taka ma być temperatura.

Gość: qść, public-gprs40348.centertel.pl pisze...

Tja, 1900 stopni. Ale nikt nie wspomniał, że ciasto przed formowaniem pizzy ma "odpocząć" pół godziny we wnętrzu czarnej dziury :)))