poniedziałek, 16 marca 2009

Monte Cubano

Zapewne znacie już moje upodobanie do pysznych śniadań. Tak naprawdę to mój mąż odpowiedzialny jest za nasze poranne kulinarne wariacje. To on wyszukuje coraz to nowe przepisy, na samą myśl o których cieknie mi ślinka, a o śniadaniu myślę już dnia poprzedniego.I to on wypróbowuje je codziennie, podczas gdy ja korzystam jeszcze z ostatnich chwil snu.


Na polskich kulinarnych blogach i stronach poświęconych kuchni mało jest jeszcze ciekawych propozycji śniadaniowych.  Są oczywiście wyjątki, ale strony obcojęzyczne zdecydowanie przewyższają nasze rodzime różnorodnością pomysłów.


Poniższy przepis znaleziony został na jednej z naszych ulubionych stron, a mianowicie Gourmet Magazine. Kanapka jest rewelacyjna. Składniki idealnie ze sobą współgrają, swoim smakiem oddają to, co najlepsze.  Nigdy nie myślałam, że dosyć proste połączenie wędzonego indyka, szynki, sera i pikli daje tak niesamowity efekt.  Ale co ja będę wam opowiadać, sami spróbujcie.



Monte Cubano


2 kromki jasnego chleba
2 łyżeczki musztardy
5 ogórków konserwowych
2 plasterki gotowanej szynki
2 plasterki wędzonego indyka
3 cieniutkie plasterki sera szwajcarskiego
1/2 ząbka czosnku
1/2 łyżki majonezu
1 duże jajko
2 łyżki mleka
1 łyżka masła

Jedną kromkę chleba posmarować musztardą, położyć na niej pokrojone w plasterki ogórki, wędlinę i ser. Czosnek obrać i rozetrzeć z odrobiną soli, wymieszać z majonezem. Rozsmarować na drugiej kromce. Złożyć kanapkę, namoczyć w roztrzepanym jajku, wymieszanym z mlekiem, 1/8 łyżeczki soli i pieprzem. Kanapkę podsmażyć z obu stron na rozgrzanym maśle, po 4 minuty z każdej strony. Należy uważać, aby jej nie przypalić. Zdjąć z ognia, odczekać minutę, podawać na ciepło.


[print_link]

13 komentarzy:

przysmakikarolki pisze...

Bardzo apetyczna kanapka, w sam raz na sniadanie. W moim repertuwrze mam cos bardzo podobnego i wlasnie zbieram sie by w ramach zabawy Olicruz zamiescic przepis na blogu.
pozdrawiam

edysia79 pisze...

Jak dla mnie rewelacja!
Oj zjadłabym taką kanapkę, bo od samego patrzenia na nią zaczęło mi w brzuchu burczeć ;)

te.reska pisze...

jutro wypróbuję na śniadanko :) pozdrawiam

olciaky pisze...

Kurzczę podoba mi się ta propozycja:)
Taka łatwa i szybka..a jaka fajowa:)

mico pisze...

A widze, ze strone znowu zmnienilas... :P
Fajnie, tamten układ bardziej mi sie podobal, ale ten na pewno bedzie mial większa popularność. Repeat-x na tle i gornym menu :)

ugotujmy pisze...

wygląda rewelacyjnie
szukajcie dalej tych pysznych smaków i dzielcie się nimi z nami koniecznie

aga-aa pisze...

jak widziałam miniaturkę zdjęcia na durszlaku myślałam że to jakieś muffinki/babeczki ;)
niezwykle apetyczne i urokliwe

Tilianara pisze...

Najwspanialsze śniadania to właśnie te, gdy ostatnie nitki snu uciekają spod powiek, a mój Mąż wita mnie ciepłą jajecznicą, kanapkami lub miseczką mieszanki płatków, owoców i jogurtu mmmmm uwielbiam takie śniadania :) Teraz podsunę mu kolejny pomysł na smaczne śniadanie :)))

Majana pisze...

Cudowna kanapka! :)) Mniam , moje dziecię też byłoby nią zachwycone. Lubi zapiekane kanapki :)

grumko pisze...

Jak wiesz ja również przywiązuję sporą wagę do śniadań, więc nie zdziwisz się pewnie jak napiszę, że ta Wasza propozycja bardzo mi się podoba;-)

glimmer pisze...

Witaj, zrobiłam dzisiaj naśniadanie Monte Cubano- przepyszne!!! Cieszę się, żę podzieliłaś się tym przepisem- na pewno będę z niego częściej korzystać :) Moja relacja tutaj: http://glimmercreations.blogspot.com/2009/03/monte-cubano-na-wyjatkowe-sniadanie.html

mysza klapsiara pisze...

@ Aga-aa: :) bardzo mi miło!
@ Tilianara: To napisz, jak mąż zareagował na taką pyszną kanapkę :)
@ Majana: To tak jak ja. Ostatnio są u nas hitem. Ale jak już kiedyś pisałam lubimy jeść potrawy seriami ;)
@ Grumko: A no nie dziwię się, nie dziwię ;) Czekam na waszą odsłonę Monte Cubano
@ Glimmer: Cieszę się, że smakowało. A zdjęcie cudne! Nie wiem czemu, ale mam problemy z zamieszczeniem komentarza na blogspocie. Tylko u mnie jest ten problem czy może inni też się skarżą?

kidi pisze...

www.kuchmistrz-kidi.blog.onet.pl
serdecznie zapraszam.
~kidi