piątek, 24 kwietnia 2009

Piechotą do lata

Wraz z wiosną i rozpieszczającym mnie słońcem zawsze mam ochotę na zmiany. W tym roku nie byle jakie! Nieco ociężała po świątecznych szaleństwach postanowiłam wreszcie o siebie zadbać. Ciągłe siedzenie przy komputerze i zgłębianie tajników czeskiego feminizmu na dłuższą metę nie pociąga już tak bardzo. O ile przyjemniejsza jest natomiast wizja majowych przejażdzek świeżo zakupioną damką w stylu retro! Koniecznie z koszykiem i osobistym westem. Jak zobaczycie gdzieś pędzącą na rowerze dziewczynę z białką puchatą kulką w koszyku, to będę ja ;).


I jeszcze nowalijki, które zachęcają do wypróbowania zdrowych, lekkich dietetycznych przepisów. Kuszą na każdym straganie pobliskiego targu. Młoda botwinka, szczaw, świeży szpinak. No nie mogę przejść koło nich obojętnie. Tak więc postanowiłam, że przez najbliższe dni wypróbowywać będę wszystkie te pyszności, za którymi tęskniłam przez całą zimę. Pora na zmianę jadłospisu. W połączeniu z rowerem, długimi spacerami i planowanym od dawna aerobikiem lekka i zdrowa dieta powinna poprawić moje samopoczucie, wygląd (oj tak, parę kilogramów mniej by się przydało ;)) i stan mojej skóry. I jeśli już o skórze mowa, zaopatrzona w zestaw kosmetyków Dove Firming, mam nadzieję, że rozkwitnę wraz z pierwszymi dniami lata :). Tak więc zapraszam na wspólną wędrówkę!


A poniżej prezentuję pierwszy z lekkich przepisów. Pyszna kanapka z serkiem Philadelphia w wersji light i czerwoną cebulą. Musicie spróbować, bo smak jest rewelacyjny. Inspirowany tym przepisem.



Ciabatta z mango, serkiem philadelphia i czerwoną cebulą

Ciabatta z mango, czerwoną cebulą i serkiem philadelphia



Porcje: 2

Czas przygotowania: 10 minut

Składniki:

  • 1 mango

  • 2 ciabatty

  • 1 czerwona cebula

  • 1 serek Philadelphia

  • 1/2 główki małej sałaty lodowej

  • pieprz

  • sok z 1/2 cytryny


Sposób przygotowania:

Mango obrać, odkroić id pestki, a następnie pokroić w kostkę i skropić sokiem z cytryny. Bułki przekroić. Jedną połówkę posmarować serkiem, na drugą nałożyć pokrojoną w paski sałatę i pokrojoną w krążki cebulę. Na serku ułożyć mango, posypać świeżo zmielonym pieprzem. Złożyć lub jeść osobno.


Ciabatta z mango, czerwoną cebulą i serkiem philadelphia



[print_link]





7 komentarzy:

Majana pisze...

Jakie śliczne, apetyczne śniadanko. Naprawdę letnie :) Jak tak patrzę na nie poprzez promienie słońca to mam wrażenie, że mogę sięgnąć taką letnią kanapeczkę i ją schrupać nawet teraz :)
Miłego dnia Myszko :)

karolka pisze...

Apetyczne zmiany wprowadzilas :) Ja od kilku juz dni rozmyslam nad odchudzeniem mojego jadlospisu, ale daleko mi do Ciebie. Jakos mi te zmiany nie wychodza narazie.
pozdrawiam

Ola;p pisze...

Ciabatta to moja ulubiona obecnie bułeczka,codziennie ją jem:)
Super propozycja;)!!!

aga-aa pisze...

jakie apetyczne te kanapeczki, taka zmiana mi się podoba,
no moze nie ta kosmetyczna, bo nie lubię kosmetyków tej firmy, ale jedzeniowa to o tak

Gosi@ pisze...

fajne polaczenie,musi byc ciekawy smak :)

zemfiroczka pisze...

Pomysł mi się podoba, zdjęcia też. A zakup roweryksa jeszcze bardziej! :) Pochwalisz się zdjęciem? ;) Bo jestem ciekawa "retro" ;))

pozdr!

mysza klapsiara pisze...

@majana: :D
@karolka: Mam nadzieję, że uda mi się pokazać, że dietetyczne i zdrowe posiłki mogą być również smaczne :)
@Ola: To tak jak moja. Zresztą co widać ;)
@aga-aa: zobaczymy, co zmiany przyniosą. Mam nadzieję, że same korzyści. :)
@zemfiroczka: Pochwalę, pochwalę. Chociaż retro objawia się przede wszystkim tym, że rower ma już swoją historię :)