środa, 29 kwietnia 2009

Sałatka z pomarańczami i pestkami dyni na początek dnia

Dziś na początek dnia zaserowowałam nam witaminową ucztę. Ujędrnianie mojej skóry to również, obok stosowania kosmetyków Dove i ćwiczeń fizycznych, odpowiednia dieta, którą staram się opierać w dużej mierze na świeżych owocach i warzywach, doskonałych źródłach antyoksydantów.  Jeszcze kilka dni temu nie do końca wierzyłam, że da to jakieś widoczne rezultaty. Ale powoli zaczynam odczuwać zmiany. Czuję się dużo lepiej, a  moja skóra jest bardziej nawilżona. I o to chyba chodziło :).


Połączenie smaku pomarańczy i kiełków jest bardzo smaczne, chociaż muszę przyznać, że skusiły mnie najpierw apetyczne zdjęcia w marcowej "Kuchni". Przepis lekko zmodyfikowałam i wyszła całkiem przyjemna sałatka. W sam raz na poranne śniadanie.


SSałatka z pomarańczami, kiełkami i karmelizowanymi pestkami z dyni


Sałatka z pomarańczami, kiełkami i karmelizowanymi pestkami z dyni


Porcje: 2


Czas przygotowania: 20 minut


Składniki:




  • 2 pomarańcze

  • małe opakowanie mieszanki kiełków

  • 3 łyżki karmelizowanych pestek z dyni

  • 5 łyżek oliwy z oliwek

  • 1 łyżka wody

  • 2 łyżki soku z cytryny

  • sól

  • pieprz


Sposób przygotowania:

Obrać pomarańcze. Odkroić nożem czapeczki i spody tak, aby dostać się do miąższu. Następnie postawić owoc na ściętym spodzie i nożem (ruchem z góry na dół) odkroić z każdej strony skórę razem z białą błonką. Chodzi o to, żeby uzyskać ociekającą sokiem kulę. Małym nożykiem wykroić z każdej cząstki miąższ, wrzucić do miski. Następnie dodać przepłukane wodą kiełki i pestki z dyni. Z wody, oliwy i soku cytryny przygotować dressing. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Sałatkę polać dressingiem tuż przed podaniem.


[print_link]

3 komentarze:

Majana pisze...

Fantastyczna :) Pyszna i zdrowa i o to chodzi :))

Ola;p pisze...

Ładna,zdrowa sałatka;)

zemfiroczka pisze...

To coś dla mnie :)

Btw -sałatka w sam raz pasuje do Klubu Miłośników Kiełków u Hanny ;)

http://samedobrerzeczy.blogspot.com/2009/04/wykiekowa-mi-w-gowie-pomys.html

pozdr!