sobota, 9 maja 2009

Pomidorowa raz jeszcze

Drugi  tydzień przygotowań do lata z linią ujędrniającą DOVE za mną. Muszę przyznać, że wciągnęłam się na dobre. Zapał i energia do chodzenia na zajęcia fitness nie minął, nadal mam ochotę na intensywny ruch, chociaż po ostatnich zajęciach ABT miałam pewne wątpliwości, czy się do tego nadaję ;). Zwizualizowanie i powtórzenie prostego układu choreograficznego na stepie stanowi dla mnie, jak na razie, niemały problem, ale mam nadzieję, że z każdymi zajęciami będzie tylko lepiej. W końcu dostałam od męża nowiutkie buty :), więc ćwiczenia powinny być dla mnie jeszcze większą przyjemnością.


Dziś kolejny z dietetycznych przepisów, kolejna pomidorowa. Tym razem z czerwoną soczewicą i papryką. Niezwykle aromatyczna i sycąca. Polecam.


Zupa pomidorowa z papryką i soczewicą.



Źródło przepisu: "Kuchnia" marzec 2009

Porcje: 4

Czas przygotowania: 1 godzina

Składniki:

  • 3 łyżki oliwy

  • 3 ząbki czosnku

  • 1 duża cebula

  • 3 łyżki czerwonej soczewicy

  • 1 puszka krojonych pomidorów

  • 1 listek laurowy

  • 1/3 łyżeczki rozmarynu

  • 1/3 łyżeczki tymianku

  • 1/3 łyżeczki oregano

  • 1/3 łyżeczki ostrej papryki

  • 1 l bulionu warzywnego

  • 1 żółta papryka

  • 1 zielona papryka

  • 4 łyżki kuskusu

  • sól

  • pieprz

  • 1/2 pęczka natki pietruszki


Sposób przygotowania:

Czosnek rozetrzeć i razem z posiekaną cebula podsmażyć na oliwie. Następnie dodać soczewicę, pomidory, listek laurowy i przyprawy. Gotować na wolnym ogniu, stopniowo uzupełniając bulionem. Kiedy soczewica będzie prawie miękka dodać pokrojoną w kawałki paprykę. Po 5 minutach dodać kuskus, doprawić, przykryć i odstawić na kilka minut, aż kuskus napęcznieje. Zupę podawać posypaną natką.



[print_link]

5 komentarzy:

cudawianki pisze...

zdjecie mnie bardzo przekonalo, musze sprobowac tej pomidorowej... :-))

asiejka pisze...

pomidorowa to jedna z moich ulubionych zup
koniecznie ugotowana przez Mamę,
jej jest najlepsza na świecie
gęsta, z ryżem..
ale taka wersja z papryką i soczewicą brzmi bardzo kusząco :-)

trzymam kciuki za przygotowania do lata!

aga-aa pisze...

dobry pomysł z tym kuskusem do zupki, raz tak jadłam i bardzo mi smakowało, coś innego niż zwykły makaron czy ryż

zemfiroczka pisze...

Też ją zrobię - podobają mi się te pomidorówy w Kuchni :)

Klasyczna pomidorowa | Knedlik.pl pisze...

[...] już pomidorowa z soczewicą, z kolendrą i selerem naciowym. Tym razem pora na klasyczną wersję najpopularniejszej polskiej [...]