czwartek, 7 maja 2009

Lekka zupa pomidorowa z selerem naciowym i imbirem

Pomidorowa to jedna z moich ulubionych zup. Zawsze przyrządzałam ją w sposób tradycyjny. Tym razem jednak pokusiłam się o małą wariację. Seler naciowy, imbir, sok jabłkowy jako dodatek do klasycznych pomidorów? Czemu nie!  Idealna dietetyczna propozycja. Mam nadzieję, że po jutrzejszej wizycie u dietetyka będę mogła jeść takie smakowitości ;).


Pomidorowa zupa z selerem naciowym



Źródło przepisu: "Kuchnia" marzec 2009

Porcje: 4

Czas przygotowania: 1 godzina

Składniki:

  • 2 łyżki oliwy

  • 2 dymki

  • 4 łodygi selera naciowego

  • 1 puszka krojonych pomidorów

  • 1 łyżka startego korzenia imbiru

  • 1/2 łyżeczki mielonego białego pieprzu

  • 2 szklanki bulionu warzywnego

  • 1/2 szklanki soku jabłkowego z kartonu

  • sól

  • 1 łyżeczka soku z cytryny

  • 4-5 łyżek jogurtu naturalnego

  • 200 g pełnoziarnistego makaronu penne

  • 1 pęczek szczypiorku


Sposób przygotowania:

Dymkę posiekać, podsmażyć na oliwie. Następnie dodać pokrojony w kostkę seler, pomidory, stary imbir. Stopniowo uzupełniać bulionem. Na końcu dodać sok jabłkowy. Zupę doprawić solą, pieprzem, sokiem z cytryny. Szybko zagotować, zdjąć z ognia, zabielić jogurtem. Podawać z makaronem penne i posiekanym szczypiorkiem.



[print_link]

3 komentarze:

Majana pisze...

Zupka wygląda pyszniutko i ma śliczny kolor :)) Pozdrówki,.

aga-aa pisze...

rzeczywiście ciekawe połączenie

zemfiroczka pisze...

Uwarzyłam ją i ja! Pycha :)