poniedziałek, 11 maja 2009

Zielona tarta z awokado

Mam ochotę trochę się porozciagać. Początkowo nie planowałam dodatkowych zajęć fitness, ale jutro mam ochotę wybrać się na zajęcia fit ball. Zielona piłka na stronie Dove kusiła już na początku moich przygotowań do lata :), kilka zajęć pilatesu z jej użyciem jeszcze bardziej mnie przekonało. Tak więc jutro startuję. Mam nadzieję, że znajdzie się dla mnie miejsce :). A poniżej równie zielona tarta z awokado ( i z jego wszystkimi składnikami odżywczymi :)) i suszonymi pomidorami. Może sama w sobie najbardziej dietetyczna nie jest (chociaż jeden kawałek w zupełności mieści się w moich dietetycznych planach) ale jest zdrowa i owszem :). A jak smakuje!


ATarta z awokado i suszonymi pomidorami



Czas przygotowania: 1 godzina

Składniki:

  • 200 g mąki

  • 100 g zimnego masła

  • 1 łyżeczka soli

  • 4 łyżki zimnej wody

  • 1 jajko

  • 1 awokado

  • 4 suszone pomidory

  • 1 duża czerwona cebula

  • 1 filet z kurczaka

  • 100 ml śmietany

  • 1/2 filiżanki tartego parmezanu

  • sól

  • pieprz


Z mąki, masła, soli i wody zagnieść kruche ciasto. Wylepić nim formę na tartę (ja używam formy z wyjmowanym dnem), ponakłuwać widelcem, podpiec 5 minut w piekarniku w temperaturze 180 stopni C.


Filet z kurczaka pokroić na kawałki, podsmażyć na patelni. Razem z obranym i pokrojonym w kostkę awokado, pokrojoną w piórka cebulą i suszonymi pomidorami rozłożyć na cieście. Zalać śmietaną wymieszaną z parmezanem, jajkiem, solą i pieprzem. Tartę włożyć na 20 minut do piekarnika. Podawać na ciepło.



[print_link]

Sposób przygotowania:

4 komentarze:

karolka pisze...

Przepiekna tarta, a ze malo dietetyczna to nic nie szkodzi. Nawet na diecie mozna sobie pozwolic na taki luksus.
pozdrawiam

Gosi@ pisze...

piekna i na pewno przepyszniasta :))))

cudawianki pisze...

podoba mi sie ta tarta, zapisuje w ulubionych...

agata pisze...

Uwielbiam tarty! Ta wygląda wyśmienicie!