czwartek, 19 listopada 2009

Papardelle z borowikami

No to zaczynam i to w wielorakim tego słowa znaczeniu. Z nieco odmienioną formułą bloga, z nowym minimalistycznym szablonem, (i również z kampanią nikona i testami nowego aparatu, :), którego brat bliźniak czeka na przygarnięcie w konkursie). Co dokładnie mam na myśli, zobaczycie sami w najbliższych dniach a może nawet i tygodniach, bo tak naprawdę sama nie wiem, w jaki sposób będzie rozwijać się ta strona. Jedno jest pewne - nie zabraknie tu smacznych przepisów, dodatkowo pojawią się natomiast inne, skupiające się wokół tematyki kulinarnej wpisy. Potrzebowałam zmiany i nowości, chyba każdy z Was czasami tak ma, co?


Na razie jednak typowo kulinarnie i do tego smacznie! Na chłodny zimowy wieczór proponuję makaron z pysznym, niezwykle aromatycznym sosem grzybowym. Stosunkowo szybkie i proste danie. Szczególnie jeśli użyjemy świeżych grzybów. Chociaż ja akurat użyłam tutaj podsuszanych borowików. :)


Papardelle withi mushrooms


Składniki:250 g makarony papardelle, 100 g suszonych borowików, 50 g masła, 1 ząbek czosnku, 3 łyżki gęstej śmietany, sól, pieprz, starty parmezan, koperek


Borowiki moczyć w zimnej wodzie przez kilka godzin. Następnie ugotować do miękkości, odcedzić, pozostawiając wywar. Grzyby grubo pokroić, podsmażyć na maśle razem z ząbkiem czosnku pokrojonym na plasterki. Następnie dodać około 100 ml wywaru, dusić wszystko około 10 minut. Na koniec dodać śmietanę, doprawić do smaku solą i pieprzem.


Tak przygotowany sos wymieszać z ugotowanym al dente makaronem. Podawać posypany parmezanem i pokrojonym koperkiem


[print_link]

5 komentarzy:

bryssska pisze...

i do tego z koperkiem, a grzyby suszone dodają więcej aromatu

magda k. pisze...

bardzo mi się taki minimalistyczny wygląd Twojego bloga podoba :) a co do zmian to też tak mam, od czasu do czasu trzeba zmian :)

a co do dania to super pomysł na smaczny obiad :)

Nobleva pisze...

Musi być pyszne

Ania pisze...

I zmiany i danie bardzo mi się podobają!

Makaron i klopsy – duet idealny | Knedlik.pl pisze...

[...] knedlika, wiedzą, że makarony wszelkiej maści należą do dań moich ulubionych. Spaghetti, papardelle czy penne zawsze mam w szafce – dodam tylko kilka składników i już obiad [...]