poniedziałek, 29 marca 2010

Krem z marchwi

Eksperymentuję ostatnio z zupami. Ciągle szukam nowych połączeń i smaków, które zachwyciłyby mnie tak bardzo, jak choćby pomidorowa z dodatkiem mleka kokosowego. Zupa krem z marchwi to jeszcze nie to ;), ale z pewnością warta jest wypróbowania. Intensywna słodycz marchewki przełamana jest tutaj smakiem ostrego pora. Całość dopełnia zaś kolendra i lekko kwaśny jogurt. Szybka, prosta i smaczna.


Carrot soup


Krem z marchwi


Porcje: 4-6


Czas przygotowania: 30 minut


Składniki:


3 pory


1 kg marchwi


2 łyżki masła


2,5 l wywaru drobiowego lub warzywnego


2 łyżeczki zmielonej kolendry


sól


pieprz


jogurt naturalny


Marchewkę obrać, pokroić w plastry, to samo zrobić z białą częścią pora. Warzywa podsmażyć na maśle dusić razem w garnku około 15 minut. Po tym czasie zalać warzywa bulionem, dodać kolendrę i gotować wszystko razem do czasu aż warzywa nie zmiękną. Na koniec doprawić do smaku solą i pieprzem, za pomocą blendera dobrze zmiksować, podawać z łyżką jogurtu naturalnego.


[print_link]


[:Listonic]

5 komentarzy:

Ola pisze...

Nie próbowałam takiego połączenia, ale podoba mi się :)

Majana pisze...

Mnie też się podoba :)) Chętnie wypróbuję:)

ANNA-MARIA pisze...

Wspaniała! Nie tylko piękne zdjęcie, jak wszystkie na tym blogu, ale i zupa wygląda cudnie!
Ja gotowałam wczoraj moją ukochaną, prostą pomidorową. Krem z marchwi mieści się w pierwszej dziesiątce moich ulubionych zup, ja dodaję do mojej kumin, przez co ma bardziej orientalny smak.
Nieśmiało zapraszam też na mojego bloga - wprawdzie dopiero raczkuję, ale mam mocne postanowienie wytrwania:) http://www.kucharnia.blogspot.com/
Pozdrawiam serdecznie!

Majana pisze...

Radosnych Świąt Myszko!:)

abbra pisze...

Wesołych Świąt !!! :)