czwartek, 13 maja 2010

Pasjonauci polecają Śląskie: Karbonatki

Dobre, bo polskie!

karbonatkiDo tej pory karbonatki znałam jedynie z kuchni czeskiej. Były dla mnie odpowiednikiem naszych polskich mielonych. A jednak Wera Sztabowa w swojej książce Krupnioki i moczka czyli Gawędy o kuchni śląskiej wymienia je obok popularnych w kuchni śląskiej karminadli. Przygotowywane z męsa mielonego z dodatkiem sera białego smakują naprawdę dobrze, a przy tym są proste i szybkie w przygotowaniu.


Porcje: 4


Czas przygotowania: 30 minut


Sładniki:



  • 400 g mielonego mięsa wołowego (można też użyć po połowie mięsa wieprzowego i wołowego)

  • 100 g obsuszonego twarogu

  • 1 jajko

  • sól

  • pieprz

  • starta gałka muszkatołowa

  • bułka tarta

  • tłuszcz do smażenia


Obsuszony twaróg zetrzeć i połączyć z mięsem i jajkiem. Następnie dodać przyprawy, uformować podłużne wałeczki. Karbonatki obtaczać w bułce tartej, lekko spłaszczyć i smażyć na gorącym oleju.


[print_link]

4 komentarze:

Paula pisze...

od razu lepiej smakują tak fantastycznie przygotowane "klopsiki" :) piękne

asiejka pisze...

nigdy nie słyszałam takiej nazwy.. to utwierdza mnie w tym, że akcja Pasjonautów jest cudowna, pozwoli mi na poznanie wielu pysznych smaków!

amarantka pisze...

Z dodatkiem sera białego...
ciekawa bardzo jestem ich smaku :)

Dorota pisze...

ale pysznie wygląda !

zapraszam do mojego konkursu
http://smakuje.blox.pl/2010/05/Oliwa-Sanremo-Grup-i-KONKURS.html