niedziela, 18 lipca 2010

Aqua Fresca z arbuzem, miętą i bazylią

Inspiracje: Meksyk

Watermelon lemonade

Długo mnie nie było, ale już wracam w bardzo letnim stylu. Będzie owocowo, sezonowo i bardzo orzeźwiająco. Na początek proponuję aqua fresca, którą ratowaliśmy się przez ostatnich kilka nieziemsko upalnych dni. Ten popularny szczególnie w Meksyku orzeźwiający napój tradycyjnie przygotowywany jest na bazie owoców, wody i cukru. U mnie tym razem w wersji arbuzowej z sokiem z limonki i porcją świeżej mięty i bazylii. Ale spróbować możecie również wariacji z melonem, mango, ananasem czy... ogórkiem. Cukier zastąpić można zaś miodem lub syropem czy nektarem z agawy. Poeksperymentujcie i wybierzcie swój ulubiony smak. Ja, kiedy tylko znowu temperatura podskoczy do 40, miksować będę melony...


Porcje:2


Czas przygotowania: 10 minut


Składniki:



  • 2 szklanki miąższu z arbuza (pestki należy usunąć)

  • sok z 1 limonki

  • 1 szklanka wody niegazowanej

  • 1 łyżeczka posiekanej bazylii

  • 1 łyżeczka posiekanej mięty

  • 1 łyżka syropu cukrowego


Arbuza pokroić na mniejsze kawałki i razem z bazylią i miętą zmiksować w blenderze. Następnie dodać sok z limonki, szklankę wody niegazowanej i syrop cukrowy (Jeśli nie mamy gotowego syropu, bardzo łatwo zrobić go samodzielnie - rozpuszczając cukier w wodzie w proporcji 1:1 i doprowadzając go do wrzenia. Aż do momentu całkowitego rozpuszczenia cukru, syropu nie mieszamy. Tak przygotowany syrop zdejmujemy z ognia i odstawimy do ostudzenia). Wszystko razem wymieszać i przelać przez sitko. Napój podawać schłodzony w lodówce lub serwować z lodem.


[print_link]


[:Listonic]

9 komentarzy:

asieja pisze...

arbuz i mięta brzmi niezwykle pysznie. fajna ochłoda.

mysza klapsiara pisze...

:) to więc dbam o moją miętę jak mało kto, latając ze spryskiwczem i zraszając ją tysiąc razy na dzień ;) Na razie nie zgniła ;)

Majana pisze...

Arbuz, mięta i bazylia - to musi być pyszne!
A jak ładnie u Ciebie Myszo :)

myniolinka pisze...

balsam dla ciała i duszy w upalny dzień :)

zaytoon pisze...

Cudeńko. Już sam kolor może pobudzić do życia... ;))

Pozdrawiam!

mysza klapsiara pisze...

@Majana: Cieszę się, że nowys wystrój Ci się podoba. A połączenie arbuza z mięty i bazylii - rewelacja!
@myniolinka: o tak!
@zaytoon: rzeczywiście jest fantastyczny, bardzo, bardzo letni!

kabamaiga pisze...

Bardzo ciekawy. Ostatnio też robiłam napój z arbuza, ale z dodatkiem jogurtu i nie do końca jestem do niego przekonana. Może z wodą bardziej by mi smakowało.

wedelka pisze...

Brzmi ciekawie ;) Do wypróbowania.

Ps. Ładnie tu u Ciebie. Początkowo myślałam, że pomyliłam strony ;)

mysza klapsiara pisze...

@kabamaiga: spróbuj z tą wodą. Przypuszczam, że będzie smakować o niebo lepiej niż z jogurtem. W końcu arbuz to prawie w 100% woda :)
@wedelka: spróbuj koniecznie, kiedy tylko upały wrócą.
Cieszę się, że nowy wygląd Ci się podoba. Ot taka letnia zmiana :)