niedziela, 25 lipca 2010

Frappe

Inspiracje: Grecja

Summer frappe

Na koniec tygodnia jeszcze jeden przepis w bardzo letnim (i trochę greckim) stylu. Dla mnie zaczynającej każdy dzień od kubka kawy, mrożona frappe jest doskonałą alternatywą w upalne, letnie przedpołudnie. Przygotowanie frappe jest bardzo proste. Wystarczy ulubiona rozpuszczalna kawa, mleko i (niezbędny tutaj) mały gadżet - spieniacz na baterie. Możecie oczywiście eksperymentować ze smakiem, dodając do klasycznej frappe ulubiony syrop, likier czy porcję lodów. Ja tym razem postawiłam na klasykę, ale obowiązkowo z mlekiem. Bo wersja bez mleka jakoś mi tutaj nie pasuje...


No i jeszcze taka niepozorna frappe okazuje się być całkiem przyjemnym sposobem na wakacyjny relaks... :)


Porcje: 1


Czas przygotowania: 10 minut


Składniki:



  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (ja używam Nescafe)

  • 1 łyżeczka cukru

  • 3-4 łyżki gorącej wody

  • 100 ml zimnej, przegotowanej wody

  • 150 ml zimnego mleka

  • kostki lodu


Kawę rozpuścić w gorącej wodzie, a następnie spienić spieniaczem (piana powinna być dosyć wysoka, około 3 cm). Powoli wlać zimną wodę, mleko, na końcu dodać kostki lodu. Podawać od razu.


[print_link]


[:Listonic]

5 komentarzy:

Ciastella pisze...

świetne zdjęcia;D moja ulubiona kawka;)

Paula pisze...

nie tylko na śniadanie z chęcią taką bym wypiła :)

Majana pisze...

Uwielbiam kawę :)
Bez kawy nie ma dnia hihi:)
Frappe sobie robię,ale bez cukru:)

kabamaiga pisze...

ŚLiczna. A wiesz, że ja używam do ubijania zwykłego miksera? Tylko robię w dużym pojemniku i dolewam, dolewam i dolewam :)

asieja pisze...

uwielbiane kawowe słodkości