sobota, 27 czerwca 2009

Bakewell tart - czerwcowe wyzwanie Daring Bakers

Przydałyby mi się wakacje, również te blogowe. Mam tyle nowych pomysłów do zrealizowania, ale na to potrzeba energii. Ostatnie tygodnie były tak intensywne, że sama się sobie dziwię, że ze wszystkim zdążyłam! Udało mi się nawet nie opuścić kolejnego wyzwania Daring Bakers, chociaż wszystko wskazywało na to, że właśnie tak będzie. Szczególnie, że nie wykazywałam jakiegoś wielkiego entuzjazmu, jeśli chodzi o sam przepis. Nie miałam ochoty na deser na bazie migdałów, ale ponieważ to jedna z najpopularniejszych tart w Wielkiej Brytanii, z samej ciekawości spróbowałam. Efekt? Bardzo zadowalający, chociaż tarta była jak dla mnie zdecydowanie za słodka. Następnym razem zredukuję ilość cukru. Co do reszty nie mogę się przyczepić. Smaczna i szybka do przygotowania. Dodatkowo można poeksperymentować z nadzieniem. Ja użyłam konfitury malinowej, ale myślę, że całość dobrze smakowałaby z kwaśną nutą.


Czerwcowym wyzwaniem opiekowały się Jasmine z blogu Cardamon Addict i Annemarie z Ambrosia and Nectar.


(The June Daring Bakers' challenge was hosted by Jasmine of Confessions of a Cardamom Addict and Annemarie of Ambrosia and Nectar. They chose a Traditional (UK) Bakewell Tart... er... pudding that was inspired by a rich baking history dating back to the 1800's in England.)




Bakewell tart


Porcje: 6-8


Czas przygotowania: 1 godzina



Składniki:

Sweet shortcrust pastry:

  • 225 g mąki

  • 30 g cukru

  • 1/2 łyżeczki soli

  • 110 g masła (zimnego lub mrożonego)

  • 2 żółtka

  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

  • 15 ml wody


Nadzienie:

  • 225 g powideł malinowych


Frangipane:

  • 125 g masła

  • 125 g cukru pudru

  • 3 jajka

  • 1/2 łyżeczki ekstraktu migdałowego

  • 125 g mielonych migdałów

  • 30 g mąki


Dodatkowo:

  • garść płatków migdałowych


Sposób przygotowania:

Ze składników na spód tarty (shortcrust pastry) zagnieść gładkie ciasto - jeśli używamy mrożonego masła, można zetrzeć je na tarce. Włożyć do lodówki na 30 minut. Po tym czasie rozwałkować ciasto i wylepić nim formę na tartę. Najlepiej nadaje się tutaj forma z wyjmowanym dnem. Następnie rozsmarować konfiturę. Przygotować frangipane. Masło utrzeć z cukrem pudrem,  następnie dodać jajka i ekstrakt migdałowy. Na końcu wsypać mąką wymieszaną z mielonymi migdałami. Wszystko starannie wymieszać i wylać na rozsmarowaną konfiturę.


Tartę piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku przez około 30 minut. Wierzch powinien być ścięty, lekko przyrumieniony, ale nie spalony.


Bakewell tart


[print_link]


Inne wyzwania Daring Bakers:


kwiecień 2009 - Sernik na ciasteczkowym spodzie


marzec 2009 - Lasagne z Emilia Romagna


luty 2009 - Chocolate Valentino


styczeń 2009 - Tuiles


listopad 2008 - Muffiny karmelowe


październik 2008 - Pizza w stylu chińskim i pizza z łososiem


wrzesień 2008 - Lavash Crackers


sierpień 2008 - Eklery


lipiec 2008 - Filbert Gateau


czerwiec 2008 - Danish Bread

7 komentarzy:

Szarlotek pisze...

Zaintrygowała mnie ta tarta pomimo,że nie lubię bardzo słodkich wypieków:)Przepis notuję do wypróbowania, choć kolejka przepisów długa:)Pozdrawiam!

mysza klapsiara pisze...

@ Szarlotek: Przepis rzeczywiście wart jest wypróbowania. Czy tarta będzie smakowała, to już kwestia gustu. Mój mąż pochłonął ją błyskawicznie, ja spróbowałam, ale kawałek mi wystarczył. Ale nie wykluczam, że w niedługim czasie nie wypróbuję przepisu znowu i pewnie moje doznania smakowe będą zupełnie inne ;)

Gosi@ pisze...

swietnie wyglada i apetycznie brzmi....:)

viridianka pisze...

wyglada bardzo smacznie, skzoda ze zdjecia w przekroju nie dalas, chcialbym zobaczyc:) uwielbiam tarty wiec przepis zapisuje:)

Maurycja67 pisze...

Bardzo apetycznie wygląda!

mysza klapsiara pisze...

@viridanka: W przekroju wygląda mniej więcej tak:

[img]http://farm4.static.flickr.com/3363/3665198994_3225e71b0e.jpg[/img]

Debbie pisze...

Again, your photos are beautifully done! It looks so delicious:)