środa, 3 czerwca 2009

Truskawkowe ciasto bez pieczenia

Wiem dokładnie, co poprawia nastrój. Czasami trzeba pozwolić sobie na chwilę przyjemności. Szczególnie po takim dniu jak dzisiaj, który trwał prawie 48 godzin ;). Ale od jutro wszystko powoli wróci do normy. Rano odpocznę sobie na ćwiczeniach (nareszcie doczekałam chwili, że sprawiają mi one przyjemność, a nie polegają tylko i wyłącznie na hodowli zakwasów :)), po południu wizyta u dietetyka. Pewnie w dużej mierze to wina stresu, ale waga chyba wreszcie rusza w dół. No to wyrównam ją sobie odrobiną słodyczy ;).


Strawberry cake


A torcik jest pyszny. Lekki, truskawkowy, prawdziwie letni. To moja pierwsza truskawkowa propozycja w ramach kulinarnej zabawy Olgi.



Źródło przepisu: "Kuchnia"

Czas przygotowania: 30 minut plus czas chłodzenia (3-4 godziny)

Składniki:

Spód:

  • 10 dag herbatników

  • 10 dag orzechów włoskich

  • 10 dag masła


Marynowane truskawki:

  • 50 dag truskawek

  • 2-3 łyżki wódki owocowej


Krem:

  • 2 czubate łyżki żelatyny

  • 400 ml śmietany 36%

  • 8-10 łyżek cukru pudru

  • 80 dag twarożku naturalnego


Sposób przygotowania:

Przygotować spód. Ciastka i orzechy rozdrobnić w malakserze, następnie dodać masło i krótko miksować, aż składniki utworzą kruszonkę. Rozłożyć ją równomiernie na spodzie tortownicy (o średnicy 24 cm), docisnąć lekko dłonią, wstawić do lodówki. Truskawki zalać wódką i odstawić, aby się zamarynowały.
W międzyczasie przygotować krem. Żelatynę rozpuścić według przepisu na opakowaniu. Ubić śmietanę z cukrem, po łyżce dodawać serek, a gdy masa będzie gładka, wlać żelatynę, stale miksując. Połowę masy rozsmarować na torcie, na wierzchu ułożyć truskawki marynowane w wódce, przykryć resztą kremu, wypełniając zagłębienia między owocami, wygładzić wierzch. Wstawić na 4 godziny do lodówki, aby sernik stężał. Udekorować truskawkami, orzechami i listkami mięty.

[print_link]

9 komentarzy:

Gosi@ pisze...

noooooo,super przepisik-sliczna fotka :)

majka pisze...

Ciekawa jestem jak smakuje takie ciasto z truskawkami marynowanymi w wodce :) I do tego jeszcze orzechowo-herbatnikowy spod...musi byc przepyszne :)

Szarlotek pisze...

Cuuudo! torcik wydaje się niezwykle piankowy i w niezwykły sposób pobudza moje kubki smakowe:-)))

Majana pisze...

Wygląda przepysznie! :)) Ciekawa jestem tych truskawek marynowanych w wódce:)

Asia pisze...

Chciałam się dowiedzieć czym można w tym przepisie zastapić żelatyne??
pozdro
A

mysza klapsiara pisze...

Dziękuję dziewczyny!
@Asia: Zamiast żelatyny można użyć agaru. Do kupienia w sklepach ze zdrową żywnością. Niestety trudno mi napisać, jakie proporcje zastosować, bo nigdy agaru nie używałam. Ale stosując się do przepisu na opakowaniu i porównując z tym z żelatyny z pewnością ciasto się uda. Pozdrawiam ciepło.

Asia pisze...

Dziekuje za rade. Mam jeszcze jedno pytanko a mianowicie jak dlugo nalezy marynować truskawki w wódce?? Dziękuje z góry za pomoc.

pozdrawiam

Asia

mysza klapsiara pisze...

@Asia: Ja truskawki marynowałam przez 30 minut.

440 przepisów na dania z truskawkami – podsumowanie Truskawkowy Sezon 2009 | Smak Imprezy.pl pisze...

[...] Truskawkowe ciasto bez pieczenia [...]