piątek, 19 marca 2010

Kurczak w glazurze miodowej z imbirem

Dziś kolejny przepis z imbirem, tak więc odrobinie orientalnie, na dodatek z dużą dawką sosu sojowego. Bardzo lubię kurczaka w takiej właśnie glazurze, z dodatkiem miodu lub konfitury. Bardzo prosto, a smacznie. Najlepiej smakuje podany z makaronem i solidną porcją zielonej pietruszki.


Chicken in soya sauce


Porcje: 2


Czas przygotowywania: 30 minut + czas marynowania


Składniki:


2 piersi z kurczaka


6 łyżek sosu sojowego+1 łyżka


2 łyżki miodu


2 łyżki octu ryżowego


1 łyżka wody


1 roztarty ząbek czosnku


1 łyżeczka startego imbiru


płaska łyżka mąki (można pominąć)


200 g spaghetti


natka pietruszki


Wszystkie składniki glazury wymieszać, dodać kurczaka, włożyć do lodówki na kilka godzin (glazurę najlepiej przygotować rano). Następnie wyjąć kurczaka z glazury, oprószyć mąką (czynność tę można pominąć lub dodać łyżeczkę mąki do pozostałych składników glazury, żeby ją zagęścić.) i smażyć na grillowanej patelni po 4-6 minut z każdej strony (czas zależy od wielkości filetów). Kurczaka podawać z ugotowanym al dente i wymieszanym z łyżką sosu sojowego makaronem i posypanego natką pietruszki.


[print_link]


[:Listonic]

9 komentarzy:

asiejka pisze...

brzmi miodowo pysznie
a gdy dodajesz dżem, to jaki?

mysza klapsiara pisze...

Brzoskwiniowy na przykład lub konfiturę pomarańczową.

Grazyna pisze...

Oj, to moje smaki ! uwielbiam takiego kurczaka :)

zemfiroczka pisze...

Tak! ten miód z sojowym bardzo mi się podoba :)

gosiaa99 pisze...

Cudnie ten kurczak wygląda..wszystkie składniki mi jak najbardziej pasują. głodna się zrobiłam.. :)

Ola pisze...

Pierś już leży w marynacie :) Jutro będę smażyć. Niepokoi mnie oprószanie mąką przed grillowaniem. Nigdy tego nie robiłam.

mysza_klapsiara pisze...

@Ola: spokojnie można tę mąkę pominąć :D albo dodać do pozostałych składników, żeby zagęścić glazurę.

Zestaw przypraw do zgarnięcia | Knedlik.pl pisze...

[...] przypraw do zgarnięcia piątek 9 kwi 2010 Dzięki odrobinie szczęścia, kurczakowi w glazurze miodowej z imbirem, wygodnej liście zakupów Listonic oraz serwisowi na1000sposobow.pl mam dla Was dwa zestawy [...]

2 smaki » Kurczak w glazurze miodowej z imbirem pisze...

[...] znalazłam u Myszy Klapsiary – [...]